نورالهدی

فایل های صوتی و متن اشعار شب هشتم محرم الحرام 1395 - 1438
اجرا شده در هیئت جواد الائمه (علیه السلام) کمیجان

 

🔻بخش اول: (روضه و زمزمه/کربلایی مجید محمدی):
"آقا دیگه بیا الغوث و الامان"


🔻بخش دوم: (زمینه/کربلایی مجید محمدی):
"قصد کربلا کردی، اصحابو صدا کردی"

🔻بخش سوم: (شور/کربلایی مجید محمدی):
"فدای نام تو حسین، فدای غربتت حسین"

دریافت
 

🔻بخش چهارم: (واحد سنگین/کربلایی مجید محمدی):
"جوون رعنا قد من، میری به سمت میدون"

 

🔻بخش پنجم: (واحد تند[فارسی و ترکی]/کربلایی مجید محمدی):
"سَلامٌ عَلی روحِ قالوُا بَلا - سَلامٌ عَلی ساکِنِ کَربَلا"

 

دریافت
 

🔻بخش ششم: (شور/کربلایی مجید محمدی):
"گدای شب جمعه هام، تو حسرت کرب و بلام"

🔻بخش هفتم: (شور/کربلایی نیما پویا):
"نوکر خوبی نبودم، خودمم میدونم آقا"

 

.................................

متن اشعار اجرا شده در شب هشتم محرم الحرام 1395 - 1438
 
🔻بخش اول: (روضه/کربلایی مجید محمدی):

آقا دیگه بیا الغوث الامان     فدای گریه هات یا صاحب الزمان

دلم گرفته ماتم خیمه ها

بیا که سینمون شده کربلا ای وای

 

دل رئوف تو تحت فشاره و       زخم دل حسین مرحم نداره و

تو گریه میکنی برای حرم

فدای گریه هات پدر مادرم

 

آقا به ما بگو کجایی امشب و       فقط تو میشنوی صدای زینب و

صدای گریه همه تشنه ها

صدای پای عمه تو خیمه ها

 

آقا اگه بدم برای آبروت       دست رو سرم بکش به خاطر عموت

به خاطر امیر صاحب علم

من و ببر برا دفاع از حرم

 

🔹🔹🔹

 

هوای این روزا، هوای ماتمه  تو کوچه های شهر، بوی محرمه

دوباره کوچه های غم شده برپا
حضرت زهراس شده صاحب عزا

 

بهونه ی دلم، روضه ی کربلا     سلام آقای من، شهید سر جدا

عمرمو داده ام به پایت حسین
دارو ندار من فدایت حسین
 

داده به من حسین، عشق تو آبرو      همیشه میبرم، نام تو با وضو

کشته ی عشقم ای خدا با حسین
تا جون دارم میگم به لب یا حسین

شاعر: سید مجید هاشمی

..............................................

ی داغی تو دلم دارم

فقط شوق حرم دارم

کارِ من حسرته.. آهِ ..

بخون شعرم رو، غم دارم

 

ی غم تو سینه محبوسه

واسم رؤیاست و کابوسه

بازم دیشب دیدم تو خواب

زدم شیش گوشه رو بوسه

 

"پایین پا" نشستم باز

دلم رفته ز دستم باز

یادِ شهزاده افتادم

یاد این روضه هستم باز

 

علی راهیِ میدونه

ببین لیلا چه مجنونه

حسین دست به محاسن برد

دلش غمدیده و خوونه

 

کی فکرمیکرد که اینجورشه؟!

علی از خیمه ها دورشه

کنارِ پیکرش آقا

عبا بندازه..، مجبورشه...

 

تنش تا ارباً اربٰا شد

ز داغش خون به دلها شد

"عَلَی الدُّنیٰا عَفٰا" سر داد

حسین خسته ز دنیا شد

 

عجیب این روضه جانکاه

حسین تنها کارش آه

روی زانوهاش افتاده

هنوز تا خیمه ها راه...

 

میگن زینب رسید اینجا

وگرنه جون می داد آقا

حسینو از تو میدون بُرد

شاید دورشه از این غوغا

شاعر: وحید دکامین

..............................................
🔻بخش اول: (زمزمه/کربلایی مجید محمدی):
ای وای خدا بابام داره از راه میاد
از وسط هلهله ی سپاه میاد
هر چی تقلا میکنم تو قتلگاه
نمیتونم پاشم جلوپای بابا

اکبر بشه فدای غصه هات
گریه نکن قربون اون چشات
چقدر بابا یه روزه پیر شدی
داره می لرزه دست و پات
 
"واویلا، ای وای علی اکبرم"
🔹🔹🔹
اکبر من پیغمبر کرببلا
شبیه دونه ی انار پخشی بابا
من نمی بینم یا بابا تو درهمی
هر چی می چینم روی عبا بازم کمی

پاشو بابا نزار عمه بیاد
از این چشا هر چیزی بر میاد
یه عمره تو پرده ها بوده و
زحمت و نده به باد
 
"واویلا، ای وای علی اکبرم"
شاعر: حسن رضا قلی
 
..............................................
🔻بخش دوم: (زمینه/کربلایی مجید محمدی):
قصد کربلا کردی، اصحابو صدا کردی، عاشق بودی و شور عاشورا به پا کردی
عاشورای رویایی، رویای تماشایی، ظهری که زبون زد شد، تو عالم به زیبایی
 
بنازم وهب و ام وهب رو        بنازم همه مردی و ادب رو
یه زن با سر بچش توی میدون       فراری میده یل های عرب رو
"حسین جانم حسین جان"
🔹🔹🔹
قربون زهیر تو، مسلم تا بریر تو، مجنونم نمی بینم، لیلایی به غیر تو
باید ارباً اربا شم، تا مجنون آقا شم، احساس من از عابس اینه سینه زن باشم
 
دلم مست همون سینه زنیشه     همون "حُبُّ الحُسِین أجنّنی" شه
بنازم به رگ غیرت قاسم     عدو خیره به جنگ حسنیشه
"حسن جانم حسن جان"
🔹🔹🔹
بارونیه و خیسه، چشمای یه قدیسه، میخواد با نم اشکاش، روضه هاش رو بنویسه
بنویسه که افتادی، آقا تشنه جون دادی، پیش خواهرت با سر، روی نیزه ایستادی
 
همین ذکره که شور عالمینه      شروعش واسه بین الحرمینه
بنازم به حبیب ابن مظاهر    صدا زد که بهشت من حسینه
"حسین جانم حسین جان"
 
..............................................
🔻بخش سوم: (شور/کربلایی مجید محمدی):

فدای نام تو حسین.فدای غربتت حسین
الهی من برات بمیرم، خوشم ازاین جوونیم حسین

میدونم که منم میام
پایین پای تو آقا

من هم ایشالله یه روزی
میشم جزء خوبات آقا

 

دیدن حرم شما
نشد بیام پیشه شما

جونمو میگیری بگیر
نداره قابله شما

"یاثارالله آقام آقام"
🔹🔹🔹
بین منوشمایه عمره.حرفای ناتمومی مونده
حرم و بارگاه عباس، آرزوشون تودلها مونده

یاکاشف الکرب الحسین
تنها برادره حسین

پشت و پناهه زینبه
إکشف کربی به حق حسین

 

طوفان لشگره حسین
استاده اکبره حسین

اذن ورود به کربلا
دسته برادره حسین

"یاثارالله آقام آقام"
شاعر: احسان کریمی

..............................................
🔻بخش چهارم: (واحد سنگین/کربلایی مجید محمدی):

جوون رعنا قد من، میری به سمت میدون
نگاکن غوغا به پا شد، تو خیمه ها بابا جون
میریزه آب پشت سرت، عمه با چشم گریون


برو بابا ولی قدری آهسته از برمن
میلرزه شونمو میلرزه قلب مضطر من
بزار خوب حس کنم بوتو گل معطرمن


بوی سیبه از عطرتنت         من رو آزردی با رفتنت
لحظه لحظه دل پراز غمه    دیدنش سخته جون کندنت

"علی اکبر وای وای وای وای"
🔹🔹🔹

توروگم کردم تو لشکر، دیدی چه حالی داشتم
رسیدم بالا سرتو، دل تو دلم نداشتم
تن قطعه قطعتو تا، روی عبام گزاشتم


کنارمن شده عمه، پریشونحال و خسته
شکسته پشتم از داغت، توهم پرت شکسته
تموم پیکر و اعضات، دیدم به خون نشسته


دشمنودیدم بالا سرت    نیزه میزدن بر پیکرت
بعدرفتنت تو خیمه ها   روضه خون تو شد مادرت

"علی اکبر وای وای وای وای"
🔹🔹🔹

ﺟﻠﻮ ﭼﺸﻤﺎﻡ ﺭﻓتی ﻣﻴﺪﻭﻥ، ﭘﺮﭘﺮﺷﺪی علیﺟﻮﻥ
ﺯﺧمی اﺯ نیزه و تیر و ﺧﻨﺠﺮ ﺷﺪی علیﺟﻮﻥ
ﺑﺮﻭی ﺧﺎﻙ ﭘﺎﺭﻩ ﭘﺎﺭﻩ، ﭘﻴﻜﺮ ﺷﺪی علیﺟﻮﻥ


ﺑﻠﻨﺪ ﺷﻮ و ﻧﮕﺎﻫﻲ ﻛﻦ، ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻲ ﺩاﺭﻩ ﺑﺎﺑﺎﺕ
ﺑﻠﻨﺪ ﺷﻮ و ﺑﮕﻮ ﺑﺎﺑﺎ، ﭼﻴﻜﺎﺭ ﻛﻨﻢ ﺑﺎ ﻏﻤﻬﺎﺕ
ﺑﻠﻨﺪ ﺷﻮ که ﻧﺒﻴﻨﻢ ﻣﻦ، ﭘﻴﻜﺮ اﺭﺑﺎً اﺭﺑﺎﺕ


ﺣﺎﻝ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ ﺷﺪﻡ ﻣﻀﻂﺮ  ﻟﺨﺘﻪ ﺧﻮﻥ ﺩاﺭﻱ ﺑﺮﻭﻱ ﺳﺮ
ﻫﺮ ﻃﺮﻑ ﺩاﺭﻡ ﻣﻴﺒﻴﻨﻢ ﻣﻦ   ﭘﺎﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﭘﻴﻜﺮﺕ اﻛﺒﺮ

"علی اکبر وای وای وای وای"

شعر از گروه شاعرانه
 
..............................................
🔻بخش پنجم: (واحد تند[فارسی و ترکی]/کربلایی مجید محمدی):

سَلامٌ عَلی روحِ قالوُا بَلا     سَلامٌ عَلی ساکِنِ کَربَلا
من از کودکی عاشقت بوده ام    شدم با غم و مهر  تو آشنا

پر از لحظه های خوش است خاطرم
خدا را بر این  نعمتش شاکرم
که عمری گدا  و غلام تو ام
منم نوکر و خادم این درم

شده نام تو واژه ای بی نظیر
حسین ذکر نامی که هست دلپذیر
به قلبم جلا میدهد این شعار
امیری حسین و نعم الامیر


"امیری حُسَینٌ وَ نعِمَ الامیر"

🔹🔹🔹

سلام اولسون او یار و انصاریوَ    اولا جان فدا ثار و ایثاریوَ
ولایت یولوندا همیشه حسین   مریدم او قولسوز علمداریوَ

اولوب سینه زن عالم احساسیوَ
فدا دور بو جان عطر انفاسیوَ
سنه نوکرم یابن الزهرا اولار
منی تاپشورای قولسوز عباسیوَ


"امیری حُسَینٌ وَ نعِمَ الامیر"

🔹🔹🔹

به زهرا ثمر هستی و نور عین    به حیدر پسر، دلبر عالمین
چنین گفت نبی حضرت مصطفی   حسین از من است و منم از حسین

به فطرس دهی بال و پر یا حسین
به چشم ترم کن نظر  یا حسین
ز الطاف شاهانه ی خود به من
بده یک جواز سفر یا حسین

به هر کوی و هر بزم و هر انجمن
سرم خاک پای حسین و حسن
پدر در دوگوشم سرود این سخن
که ای نازنین طفل دلبند من
حسینی بمان و حسینی بمیر
امیری حُسَینٌ وَ نعِمَ الامیر

"امیری حُسَینٌ وَ نعِمَ الامیر"

شعر از :استاد حاج غلامرضا سازگار و علی صمدی

..............................................
🔻بخش ششم: (شور/کربلایی مجید محمدی):

گدایِ شبِ جمعه هام
توو حسرتِ کرب و بلام
تا جون دارم نوکرتم
چون وصیت کرده بابام

دل بی طاقته/عشقم هیئته/عمریه که نوکر زیرِ سایته
شاهِ بی نظیر/دستم رو بگیر/اَمیری حسینٌ وَ نِعمَ الاَمیر

"اربابم حسین۲، اربابم اربابم اربابم حسین"

🔹🔹🔹

کربلاتون فوقِ بهشت
ای زیباترین سرنوشت
خدا گِلِ ماها رو از
خاکِ کرب و بلا سرشت

نوکر مَنسبم/در تاب و تبم/اسمِ تو جاریه بر رویِ لبم
ای زیباترین/اسمِ رو زمین/با مِهر و غمِ تو گشته ام اَجین

"اربابم حسین۲، اربابم اربابم اربابم حسین"

🔹🔹🔹
حوالمو نده به غیر
با توام عاقبت به خیر
تو رکابِ تو جون بدم
کاش مثلِ حبیب و زهیر

ای شاه کرم/روزیم کن حرم/حقِ مادرت به اشکِ مادرم
من که سائلم/نکنی ولم/دلتنگِ ضریحِ ابوفاضلم

"اربابم حسین۲، اربابم اربابم اربابم حسین"

🔹🔹🔹

سهمِ نوکرات دوریه
این فاصله مجبوریه
انشالله میایم اربعین
از کرب و بلا سوریه

خوابِ هر شبم/جنون مکتبم/نگرونِ صحنِ بی بی زینبم
عمری نوکرم/عبدِ حیدرم/نذرِ پیکرِ تو پیکر و سرم

"اربابم حسین۲، اربابم اربابم اربابم حسین"

شاعر: مهدی ندرخانی
 

..............................................
🔻بخش هفتم: (شور/کربلایی نیما پویا):

نوکر خوبی نبودم/خودمم میدونم آقا
ولی من هرچی که باشم/پای تو می مونم آقا

دم غروب می گیره دلم
نگو حرم که میره دلم
همه رفیقام رفتن من موندم و آه

به جون هرچی مرده قسم
اگه به کربلا برسم
براتو می میرم تنها با یه نگاه

می بینی آقا شده گریه کار نوکرت شب و روز
می بینی آقا چقدر حرم ندیده مونده هنوز
می بینی آقا، می بینی آقا

🔹🔹🔹

شنیدم شبای جمعه/حرمت داره چه حالی
مادرت میرسه از راه/دوباره جای ما خالی

اگه بشم مسافر تو
یه شب جمعه زائر تو
دیگه دلم آرومه آرومه آقا

یه دل سیر نگات کنم و
تو حرمت صدات کنم و
دیگه نمی خوام چیزی از تو به خدا

می ترسم آقا دم آخری نیای بالا سرم و
می ترسم آقا بمیرم نبینم آخرش حرمو
می ترسم آقا، می ترسم آقا

 

۹۵/۰۷/۱۶
هیئت جوادالائمه (ع) شهرستان کمیجان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی