نورالهدی

فایل های صوتی، تصاویر و متن اشعار شب ولادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) 1396 - 1438
اجرا شده در هیئت جواد الائمه (علیه السلام) کمیجان

🔻بخش اول: (سخنرانی/حجت الاسلام و المسلمین مهدی سعادتی):
" شرح مناقب و فضایل امیرالمؤمنین (علیه السلام) "


🔻بخش دوم: (دکلمه خوانی/کربلایی مجید محمدی):
" سلام ای جواب سلام خدا "


🔻بخش سوم: (مدح/کربلایی مجید محمدی):
" قبل از سخن و هر عملی سینه دریده "


🔻بخش چهارم: (سرود/کربلایی مجید محمدی):
" یا اسداله یا علی علی - یا ولی اله یا علی علی "


🔻بخش پنجم: (دکلمه خوانی/کربلایی مهدی محمدی):
" غرق در نور شدم پا تا سر "


🔻بخش ششم: (مدح/کربلایی مهدی محمدی):
" مدح علی رشته ی بی انتهاست "


🔻بخش هفتم: (مدح/کربلایی مهدی محمدی):
" ذات حق امشب به کعبه میهمان دار علی است "


🔻بخش هشتم: (سرود ترکی/کربلایی مهدی محمدی):
" مرحبا که ختم اوصیاء گلیبدی "


🔻بخش نهم: (مدح/کربلایی مهدی محمدی):
" دیوان عشق را یکمین مصرعش علیست "


🔻بخش دهم: (سرود/کربلایی مهدی محمدی):
" تاج سر اهل ولا علی مولا علی "


🔻بخش یازدهم: (همخوانی/کربلایی مجید محمدی):
" یاعلی یاعلی مالک ملک دلی "

 

...........................................................
تصاویر جشن میلاد امیرالمؤمنین (علیه السلام) 1396 - 1438


...........................................................

متن اشعار اجرا شده در شب ولادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) 1396 - 1438

🔻بخش دوم: (دکلمه خوانی/کربلایی مجید محمدی):
سلام ای جوابِ سلامِ خدا
ظُهورت طلوعِ تمامِ خدا
تویی آفتابِ بلندِ زمین
تویی سایه‌یِ مُستدامِ خدا
تویی که به تعظیمِ تو امر کرد
تویی صاحبِ احترام خدا
تو نهج‌البلاغه تو قرآن تو وَحی
کلامی بگو هم کلامِ خدا
صدایت صدایش به معراج بود
حدیثَت حدیثِ مُدامِ خدا
برایِ تو کعبه جگر چاک زد
بیا مَردِ بیتُ‌الحَرام خدا
-مرا کعبه‌ی سینه چاکم کنید
فقط پایِ حیدر هلاکم کنید

شاعر: حسن لطفی

..............................................

🔻بخش سوم: (مدح/کربلایی مجید محمدی):

قبل از سخن و هر عملی سینه دریده
حتی خود حق بهر علی سینه دریده
سر را نشکسته است ولی سینه دریده
امروز اگر ربّ جلی سینه دریده

معشوق رسیده است، پس این شوق از این است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
هم رتبه ی آب آمده از عالم بالا
بابای تراب آمده از عالم بالا
پرسید: شراب آمده از عالم بالا؟
فی الفور جواب آمده از عالم بالا:

در عشق، شرابِ علوی ناب ترین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
او یاور یکتای هو الله احد شد
در کعبه ی حق مظهر الله صمد شد
خشنود دل مادر او تا به ابد شد
چون بنت اسد بود و دگر ام اسد شد

او قبله و مقصود همه اهل یقین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
گشتند ملائک همه خرسند به دورش
عشاق رسیدند چو اسپند به دورش
حجاج همه وقت طوافند به دورش
قبل از همه چرخید خداوند به دورش

"حق است علی" حک شده بر عرش برین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
قطره همه ی عمر نگاهش پیِ نهر است
هر نهر امیدش همه در وصلتِ بحر است
"دریاست علی" زمزمه ی صاحب دهر است
بر طبق حدیثِ نبوی علم چو شهر است

فرمود که من شهر و علی باب مدینه است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
تا دید علی دست گدا گشته مشخص
انگشترش از زیر عبا گشته مشخص
پس معنی آیات ولا گشته مشخص
با نور علی نور خدا گشته مشخص

خورشیدِ سماواتیِ ربُ الارضین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
حیدر که رجز خواند عدو بی خبر افتاد
در معرکه دیدند هزاران سپر افتاد
با تیغ دو سر، سر پیِ سر ضربدر افتاد
با شیر خدا هر که در افتاد ور افتاد

پس خصم علی تا به ابد نقش زمین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
تنها اسدالله به خیبر شده فائق
مبهوت شدند آن دو فراری منافق
از واهمه گشتند به هر سو متفرق
جا داشت همان لحظه که طاغوت کند دق

نفرین خدا پشت سر آن دو لعین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
تا هست علی هیبت اسلام بماند
اوهام شیاطین همه ناکام بماند
میخواست دل فاطمه آرام بماند
نگذاشت علی فاطمه گمنام بماند

حیدر همه ی دغدغه اش ماندن دین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
بی مهرِ علی کل عبادات تلف شد
امشب دلم از حب علی پر ز شعف شد
پابوسی سلطان نجف باز هدف شد
هرکس که شبی داخل ایوان نجف شد

با مهرِ علی داخل در حصن حصین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
من زار علیاً بنجف صار سعیدا
و مَضْجَعُهُ لیس مِنَ العرش بعیدا
جِبْریٖلُ یُنادِی بِنِدٰاءٍ لَنْ یَبِیٖدَا:
من مات على حبّ علی مات شهیدا

با حب علی هر جگر پاک عجین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
از شهر نجف راهی دربارِ حسینیم
دیوانه و آواره ی بین الحرمینیم
در کرب و بلا غرق غم و شیون و شینیم
مبهوت نظر بر حرم نور دوعینیم

خاک حرم کرب و بلا نقش جبین است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است
🔹🔹🔹
گفتند حسین از کمرش تیر کشیده
گفتند که از پشت سرش تیر کشیده
قطعا همه ی بال و پرش تیر کشده
زینب به روی تل جگرش تیر کشیده

از قتل حسین است که این داغ به سینه است
تا بوده همین بوده و تا هست همین است

شاعر: محمدجواد شیرازی

..............................................

🔻بخش چهارم: (سرود/کربلایی مجید محمدی):

     (یا اسدالله یا علی علی - یا ولی الله یا علی علی)
مولا علی،مولا علی،مولا علی.....
          (یا اسدالله یا علی علی)

وجه الله(علی علی علی)نورالله...  باب الله ...
جنب الله... سیف الله...
عین الله...سرالله...روح الله...
عبدالله...اذن الله...ولی الله...

     (یا اسدالله یا علی علی - یا ولی الله یا علی علی)
مولا علی،مولا علی،مولا علی.....
          (یا اسدالله یا علی علی)

من با تو شادابم          من بی تو مردابم
ساقی اگه تو باشی      من عاشق شرابم

من با تو بی تابم      من بی تو بی خوابم
شراب اگه تو باشی    من مست و خرابم

ای در نایابم        توهستی اربابم
تو‌ پدر خاکی و     خاک پای بوترابم

        (یا اسدالله یا علی علی)
مولا علی،مولا علی، مولا علی.....
        (یا اسدالله یا علی علی)


🔹🔹🔹

شاه نجف(علی علی علی)شاه شرف...شاه اجل...
اصل وکرم...تاج سرم...نور ازل...
دست خدا...مست خدا...اصل وبدل...
رازونیاز...روح نماز... خیرالعمل

     (یا اسدالله یا علی علی - یا ولی الله یا علی علی)
مولا علی،مولا علی،مولا علی.....
        (یا اسدالله یا علی علی)


دل باتو درگیره     دل بی تو می میره
هرکی غصه داره    دامنت و میگیره

اسم تو شیرینه     تو قلبم می شینه
وقتی برات می خونم    خدا منو میبینه

هستم مبتلای تو    من هستم گدای تو
خواب هر شبه منه      ایوان طلای تو

     (یا اسدالله یا علی علی - یا ولی الله یا علی علی)
مولا علی،مولا علی، مولا علی.....
     (یا اسدالله یا علی علی)


🔹🔹🔹

حبل متین(علی علی علی) حق یقین...باب مراد...
فتح مبین... کهف امان... حصن حصین...
شیرین کلام... شورآفرین...مهرسپهر...ماه زمین... یا امیرالمومنین

     (یا اسدالله یا علی علی - یا ولی الله یا علی علی)
مولا علی،مولا علی، مولا علی.....
    (یا اسدالله یا علی علی)

دنیا ترو کم نداره         مثل ترو نداره
هرکی علی علی میگه   زهرااونو دوس داره

وقتی در پیکاره     دشمن در فراره
میزنه سر وقتی      دستش ذوالفقاره

یا قاهرالعدو              یا ولی الولی
یا مظهرالعجائب      یا مرتضی علی


     (یا اسدالله یا علی علی - یا ولی الله یا علی علی)
مولا علی،مولا علی، مولا علی.....
(یا اسدالله یا علی علی)

شاعر: محمدسلیم
..............................................

🔻بخش پنجم: (دکلمه خوانی/کربلایی مهدی محمدی):

غرق در نور شدم پا تا سر 
تا زنم دم ز علی بار دگر 
قلم وحی بگیرید به دست 
بنویسید به قلبم حیدر 
روز اوّل به علی دادم دل 
منم و مهر علی تا آخر 
گرچه نشناختمش یک لحظه 
همه عمر است مرا پیش نظر 
پیشتر زآنکه بگویم مدحش 
هم قلم داد ندا هم دفتر: 

ها علیٌ بشرٌ کیف بشر 
ربـّه فیـه تجلّا و ظهر 

آفتابی که فروغش همه جاست 
شهریاری که رفیق فقراست 
ناشناسی که بوَد یار همه 
دردمندی که به هر درد دواست 
ما چه قابل که فدایش گردیم 
آن که گردید فدایش زهراست 
جان عالم نه، بگو جان رسول 
شاه عالم نه، بگو عبد خداست 
وه چه عبدی که خدایی دارد 
از سوی حق به قضا و به قدر 

ها علیٌ بشرٌ کیف بشر 
ربـّه فیـه تجلّا و ظهر 

شهریار دو سرا کیست؟- علی! 
هم‌نشین فقرا کیست؟- علی! 

آنکه یک عمر برای اسلام 
جان خود کرد فدا کیست علی! 
آنکه با دست یداللهیِ او 
شد سر عمرو جدا کیست علی! 
بر سر دوش نبی در کعبه 
آنکه بگذاشته پا کیست علی! 
اوست در ذات الهی ممسوس 
اوست انسان ز انسان برتر 

ها علیٌ بشرٌ کیف بشر 
ربـّه فیـه تجلّا و ظهر 

کیست این پای هوس را زنجیر 
کیست این تیر خدا در تقدیر 
شیر حق همدم اطفال یتیم 
مرد اخلاص و دعا و شمشیر 

به امیری جهانش چه نیاز 
آنکه بر اژدر نفس است امیر 
زهد و تقوا و جهاد و ایثار 
شده هر چار به شأنش تفسیر 
نخل‌ها گشته ز اشکش سیراب 
چاه‌ها را زده آتش به جگر 

ها علیٌ بشرٌ کیف بشر 
ربـّه فیـه تجلّا و ظهر 

روز بر قلب سپاهی زده چاک 
شب نهد چهره به سجادۀ خاک 
روز خون می‌چکد از شمشیرش 
شب کند اشک یتیمی را پاک 
روز بگرفته سر عمرو به دست 
شبش از خوف خدا بیم هلاک
می‌زند دور سرش بال زنان 
مرغ شب نغمۀ روحی بفداک 
آفرینش همه خوانند این بیت 
جن و انس و ملک و شمس و قمر 

ها علیٌ بشرٌ کیف بشر 
ربـّه فیـه تجلّا و ظهر

این همه مهر و وفا یعنی چه؟ 
صبر در سیل جفا یعنی چه؟ 
فرق بشکافته بر قاتل خویش 
دادنِ سهم غذا یعنی چه؟ 
آن حکومت به سماوات و زمین 
این تواضع به گدا یعنی چه؟ 
تیغ دادن به عدو در پیکار 
از ره لطف و عطا یعنی چه؟ 
بنگارید به هر ریگ روان 
بنویسید به هر برگ شجر 

ها علیٌ بشرٌ کیف بشر 
ربـّه فیـه تجلّا و ظهر

رکن ارکان جهان کیست؟- علی! 
سر پیدا و نهان کیست؟- علی! 
آنکه در بستر پیغمبر خفت 
از پی دادن جان کیست علی! 
آن که تا حشر، حکومت دارد 
به زمین و به زمان کیست علی! 
آن که در پیکر پاک احمد' 
بود چون روح و روان کیست علی! 
«میثم» این است و جز این نیست بگو 
که علی هست همان پیغمبر

ها علیٌ بشرٌ کیف بشر 
ربـّه فیـه تجلّا و ظهر 

شاعر: استاد حاج غلامرضا سازگار

..............................................

🔻بخش ششم: (مدح/کربلایی مهدی محمدی):

مدح علی رشته ی بی انتهاست
مرگ علی اول راه بقاست
نیست خدا لیک علی با خداست
هرکه به او گفت خدا در خطاست
خانه ی او مدرسه ی کربلاست
نام علی بر سر ما افسر است
رهبر آزاده ی ما حیدر است

..............................................

🔻بخش هفتم: (مدح/کربلایی مهدی محمدی):

جبرئیل امشب نهان در پردۀ جان من است

یا کلام وحی بر لب های خندان من است

یک جهان شادی درون بیت الاحزان من است

یا که در دل میهمان کعبه مهمان من است

با مدیح او سخن در تحت فرمان من است

من ثناخوان علی (ع) عالم ثناخوان من است

ذات حق در کعبه امشب میهماندار علی (ع) است

عالمی زوّار کعبه، کعبه زوّار علی (ع) است

کعبه، امشب بر علی (ع) آغوش خود را باز کن

مکه، برگردِ حرم پرواز کن پرواز کن

چشمۀ زمزم بجوش اعجاز کن اعجاز کن

حجر هجران طی شده شعر وصال آغاز کن

ای حَجَر اسرار دل را با علی (ع) ابراز کن

اب بت امشب نغمه توحید با من ساز کن

در مه روی علی (ع) انوار حق سبحانه بین

چشم دل بگشا و صاحب خانه را در خانه بین

در دل شب چشمه های نور جوشید از حرم

هزمان تابید با هم ماه و خورشید از حرم

نور صاحب خانه با مهمان درخشید از حرم

نقل شادی بر سما تا صبح پاشید از حرم

روی حق بر آفرینش نور بخشید از حرم

باز شد دیوار از هم دور باشید از حرم

دیده بر بندید تا از کعبه ماه آید برون

ورنه در دیدار او دل با نگاه آید برون

شهر مکه عروة الوثقای دین است این پسر

اها کعبه کعبۀ اهل یقین است این پسر

پای تا سر مظهر جان آفرین است این پسر

اولیاء الله را حبل المتین است این پسر

راست میگویم امام متقین است این پسر

مؤمنین مولا امیرالمؤمنین است این پسر

این بود عبدی که خود کار خدایی میکند

دستهای کوچکش خیبرگشایی میکند

این پسر وجه خدا چشم خدا دست خداست

این پسر ذات خدا را عبد پیش از ابتداست

این پسر شمس الضحا بدرالدجا، نورالهداست

این پسر از قلب ختم المرسلین محنت زد است

این پسر پیغمبران را چون پیمبر مقتداست

این پسر مولا امیرالمؤمنین روحی فداست

این پسر پشت ستمکاران سراسر بشکند

این پسر بت بر سردوش پیمبر بشکند

کعبه می بالد که این نوزاد مهمان من است

مکه می خندد که این خورشید تابان من است

عقل می نازد که این پیر سخندان من است

عدل می گردد به دور او که میزان من است

روح می بوید وجودش را که ریحان من است

مصطفی آغوش بگشوده که این جان من است

میهمان حق در آغوش نبی منزل گرفت

با نگاهی هم به احمد داد جان هم دل گرفت

غنچۀ لب را در آغوش محمّد (ص) باز کرد

نغمه های جان فزا از پردۀ دل ساز کرد

هر نفس روحش به دور مصطفی پرواز کرد

لحظه لحظه ناز احمد را خرید و ناز کرد

آیه از قرآن نازل ناشده آغاز کرد

با زبان دل به آن جان جهان ابراز کرد

یا محمّد (ص) من علی تنها طرفدار توام

نفس تو همگام تو همراه تو یار توام

یا محمّد (ص) من علی شیر خدا شیر توام

پشت تو بازوی تو دست تو شمشیر توام

تا ابد در اختیار بند زنجیر توام

هر کجا خواهی کمان برگیر من تیر توام

نغمۀ لاحول تو گلبانگ تکبیر توام

یار تو احیاگر دین جهانگیر توام

آمدم تا خصم را بر خاک ذلت افکنم

بر سر دوش تو پا بگذارم و بت بشکنم

یا محمّد (ص) یا محمّد (ص) یار دیرینت منم

باز کن آغوش از هم جان شیرینت منم

چشمۀ انوار در چشم خدا بینت منم

جان بکف بگرفته و احیاگر دینت منم

رمز تحکیم بنای دین و آئینت منم

باغبان باغ سر سبز ریاحینت منم

نیست بیم از دشمنان هرگز که حیدر شیر تواست

دست من دست تو و شمشیر من شمشیر تواست

آمدم ای تو مرا فرمانده من فرمانبرت

حکم کن تا مرغ روحم پر زند دور سرت

گو بخوانم از پی ایثار جان در بسترت

روز جنگ بدر پیروز است با من لشکرت

روز احزاب است با من روز فتح دیگرت

تو رسول اللهی من نیز باشم حیدرت

آنچه را حق وعده داده بر تو من آورده ام

دست قدرت بازوی خیبر شکن آورده ام

هر که را مولا تویی بعد از تواش مولا منم

هر که را اولا به نفسی بعد تو اولا منم

حق زپا تا سر من و توحید سر تا پا منم

دین منم و قرآن منم ایمان منم تقوا منم

ظاهر و باطن منم دنیا منم عقبا منم

حیدرم آری علی عالی اعلا منم

خضر را پیر طریقم کس نخواند کودکم

با چنین اوصاف در پیش کس نخواند کوچکم

یا محمّد (ص) کعبۀ من قبلۀ من روی توست

آفتابم، سایه ام سر و قد دلجوی توست

چشم عالم سوی حیدر چشم حیدر سوی توست

هر چه گفتم هر چه گویم از لب حق کوی توست

خلق و خلق و خوی من از خلق و خلق و خوی توست

دست من دست تو و بازوی من بازوی توست

هر که شد یار تو هستی را بدستش میدهم

هر که دشمن با تو گردد من شکستش میدهم

آمدم در بحر عرفان تو گوهر پرورم

آمدم در سایه ات شُبّیر و شَبّر پرورم

آمدم تا مثل زینب بر تو دختر پرورم

آمدم تا با تو سلمان و  ابوذر پرورم

آمدم تا مکتب عمار پرور پرورم

آمدم تا در کلاس عشق قنبر پرورم

ما که از صبح قدم تا شام محشر باهمیم

دو پدر بر امتیم دو برادر باهمیم

کیست حیدر آن که بر کف نظم عالم را گرفت

برق حسنش از زمین تا عرش اعظم را گرفت

تیغش از آئینه دین زنگ هر غم را گرفت

دختر پیغمبر پاک و مکرم را گرفت

با همان دستی کز اول دست آدم را گرفت

بر سر چاه ضلالت دست (میثم) را گرفت

او امام و رهبر و پیر مراد آدم است

رهنمای انبیا و دستگیر عالم است


شاعر: استاد حاج غلامرضا سازگار
..............................................

🔻بخش نهم: (مدح/کربلایی مهدی محمدی):

 دیوان عشق را یکمین مصرعش علیست

صحرای بی خس دل ما مزرعش علیست

 بیتی خدا نوشته به دیوان روزگار

یک مصرعش محمد و یک مصرعش علیست

..............................................

🔻بخش یازدهم: (همخوانی/کربلایی مجید محمدی):

یا علی یا علی مالک ملک دلی
نام زیبای تو شد رافع هر مشکلی
یا علی یا مولا ای نگار زهرا
یا حیدر یا حیدر یا مرتضی

ای به خاتم نگین قبله اهل یقین
ذکر هر مؤمن بود یا امیرالمؤمنین
یا علی یا مولا ای نگار زهرا
یا حیدر یا حیدر یا مرتضی

ای به گل رنگ و بو وز تو بلبل نغمه گو
ساقیا یک دم بیا همره مستان بگو
یا علی یا مولا ای نگار زهرا
یا حیدر یا حیدر یا مرتضی

۹۶/۰۱/۲۲
هیئت جوادالائمه (ع) شهرستان کمیجان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی