نورالهدی

فایل های صوتی و متن اشعار شب وفات حضرت زینب کبری (سلام اله علیها) 1396 - 1438
اجرا شده در هیئت جواد الائمه (علیه السلام) کمیجان

🔻بخش اول: (سخنرانی/حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل رجبی):
" ارتباط با حضرت حجت (عج) و رضایت ایشان "

🔻بخش دوم: (زمزمه مناجاتی/کربلایی مجید محمدی):
" ممنونم ای خدا، رام دادی اعتکاف "

 

🔻بخش سوم: (روضه/کربلایی مجید محمدی):
" نور زهرا مآب یا زینب، بنتِ آُمُّ الکتاب یا زینب "

 

🔻بخش چهارم: (زمینه/کربلایی مجید محمدی):
" توی این مدینه، از غم تو گریونم، بعد یه سال و نیم، بی تو من نمیتونم "

🔻بخش پنجم: (واحد سنگین/کربلایی مجید محمدی):
" قسم به صبر زینب، به شور کرب و بلایش "

🔻بخش ششم: (واحد تند/کربلایی مجید محمدی):
" ذکرمه بر لب سیدتی زینب، یاور مکتب سیدتی زینب "

🔻بخش هفتم: (شور/کربلایی حامد نبی ئی):
" منم و هوای تو، هوای نفس زدن تو روضه ها "

🔻بخش هشتم: (شور/کربلایی حامد نبی ئی):
" نمیشه سرگردون، نمیشه آواره، کسی که تو دنیا حسین رو دوست داره "

🔻بخش نهم: (مدح پایانی/کربلایی مجید محمدی):
" در این حماسه شکوه زنی پدیدار است "

...........................................................

متن اشعار اجرا شده در شب وفات حضرت زینب کبری (سلام اله علیها) 1396 - 1438

🔻بخش دوم: (زمزمه مناجاتی/کربلایی مجید محمدی):

ممنونم ای خدا - رام دادی اعتکاف
مجال دادی بیام - برای اعتراف
با کوله باری از - گناها اومدم
ببین پشیمونم - باز به تو رو زدم

تو راه بده عبد فراری رو
ببین تو عجز و بی قراری رو۲ یاالله
ولم نکن ببین گرفتارم
جز دره خونتون کجا دارم۲ یا الله

"به حق زینب، الهی العفو"
🔹🔹🔹
بنده ی عاصیتون - بازاومده ببین
اگه محل ندی - من میخورم زمین
التماسم اینه - تو دستمو بگیر
تو گیروداره نفس - ببین شدم اسیر

نیمه شب ببین نوا دارم
با اسمه تو حاله بکا دارم ۲ یا الله
عبده سراپا گناهو دریاب
تو رو قسم به حضرت ارباب۲ یا الله

"به حق زینب، الهی العفو"
🔹🔹🔹

تو دعا هام یچیز - دعای هر شبه
اونم فدا شدن - تو راهه زینبه

امشب بگیر خدا - برام یه تصمیمی
میخوام بشم مثه - یدالله ترمیمی

 تاکی باید باشم تو تاب و تب
میخوام مدافع شم واسه زینب ۲ یا الله

محاسنم خضاب بشه در خون
به پای عمه جان بدم من جوون۲ یا الله

"به حق زینب، الهی العفو"
شاعر: #مرتضی_سراوانی

..............................................

🔻بخش سوم: (روضه/کربلایی مجید محمدی):

نور زهرا مآب، یا زینب
بنتِ آُمُّ الکتاب، یا زینب
پرچم انقلاب، یا زینب
جلوه ی بوتراب، یا زینب

السلام ای عقیله ی حیدر
ذوالفقارِ قبیله ی حیدر


زینب، ای ستر آستان حرم
بعد عباس، پاسبان حرم
دژ مستحکم میان حرم
ای فدایت مدافعانِ حرم

تا که سردارتان سلیمانی است
کار داعش فقط پشیمانی است


نُه فلک، سوگوارِ تو بی بی
آسمان، اشکبار تو  بی بی
قلب ها، داغدار تو بی بی
اجل آمد کنار تو، بی بی

عرش را دیده ارغوانی کن
با اجل نیز روضه خوانی کن


اجل ای مرهمی به پیکر من
التیام دل پر آذر من
بنشین اندکی برابر من
تا بگویم، چه آمده سر من

شرح حالم، نگفته معلوم است
در دلم، داغ پنج معصوم است


جدّ من تا که رفت، غم آمد
غصه با من، قدم قدم آمد
پشت در، شعله ی ستم آمد
وای از آن دم که مادرم آمد

پسِ در، مادرم ز پا افتاد
او که جان داد مرتضا افتاد


ای اجل؛ پشت هم، بلا دیدم
فرق منشقِ مرتضا دیدم
پاره ی قلب مجتبی دیدم
من امامی به کربلا دیدم

قد کمان، سوخته، دریده جگر
نیمه جان، پای پیکر اکبر


من غریبی شاه را دیدم
سرور بی سپاه را دیدم
به لبش ذکر « آه، آه» را دیدم
گودیِ قتلگاه را دیدم

عرش را دیده ام به خاک افتاد
به روی خاک، چاک چاک افتاد


دیده ام شمر، خنجر آورده
دشنه را روی حنجر آورده
ناله ی عرش را در آورده
چکمه را روی پیکر آورده

مست شد با دوازده ضربت
سر او را برید با سرعت


ای اجل، نوبت اسارت شد
خیمه، بعد از حسین؛ غارت شد
به زنان حرم جسارت شد
غصه ی من، همین عبارت شد

آی زینب، حرم شده غارت!!
پس کجا رفته این علمدارت؟!


آه، از شام و آن همه آزار
از گذار یهودِ بی مقدرار
تنه خوردم از در و دیوار
بنتِ زهرا و مجلس اغیار

مست بودند و تاب می خوردند
دور زینب، شراب می خوردند

شاعر: #امیر_عظیمی

..............................................
🔻بخش چهارم: (زمینه/کربلایی مجید محمدی):

توی این مدینه ، از غم تو گریونم
بعد یکسالونیم ، بی تو من نمیتونم
هنوزم که هنوز مثه ابر بارونم

بعدِ یه سالو نیم
خُونه هنوز چشام
یادمه که رو نی گره میخورد بهم نگات
بعدِ یه سالو نیم
هنوز تو گوشَمه
نغمه ی هَل من ناصرو غریبی صدات

آه ، ببین که زینب ، چه بی شکیبه، بعد تو بی سامونه
آه ، ببین که زینب ، یه سالونیمه، با سُوز دل میخونه

"یا عقیلۀ العرب"

🔹🔹🔹
شب و روزمه که ، غرقِ آهه و ناله
گذشته این یه سال ، واسه من چهل ساله
تو خاطرم هنوز ، خاطراتِ خَلخاله

بعدِ یه سالونیم
هنوز جلو چشام
خاطره های تلخِ رٵس روی نیزه هاس
بعد یه سالونیم
انگار هنوز دارم
میبینم از رو تَل تنت به زیر دستو پاس

آه ، نمیره یادم ، اشک رباب و، تو خیمه ها قحطی رو
آه ، نمیره یادم ، دست بُریده، اِنکَسَرَ زَهری رو

"یا عقیلۀ العرب"

🔹🔹🔹
یادته گفتی، که نمیزاری تنهام
رفتی و بی تو، بی امون شده دردام
حالا ببین که، قد عالمه غَم هام

بعدِ یه سالونیم
رفتی ندیدی که
زینبت و کِشونده روزگار داداش کجا
بعدِ یه سالونیم
گاهی به بزم می
گاهی کِشوندنم محله ی یهودیا

آه ، خوب شد نبودی ، ببینی زینب، بزم شَرابه داداش
آه ، خوب شد ندیدی ، داغ سه سالت، توی خرابه داداش

"یا عقیلۀ العرب"

شاعر: #محمد_جواد_حیدری

..............................................
🔻بخش پنجم: (واحد سنگین/کربلایی مجید محمدی):

قسم به صبر زینب، به شور کرب و بلایش
قسم به غربت او، قسم بر حجب و حیایش

قسم به نام زهرا، چادر خاکی او
آه، قسم به او که شد چنین شکسته پهلو
مرا نمانده طاقت، این غم شعله ور را
آه، چگونه حاشا کنم این خون جگر را

زمانه غریبی است، زمان غربت عشق
به شعله های عصیان، شکسته حرمت عشق
(صاحب زمان! الامان)
🔹🔹🔹

آیه به آیه قرآن، نرفته زخاطر ما
وصیت شهیدان، نرفته زخاطر ما

به جادوی تبرّج، آینه شد مکدر
آه، از این حکایت دل ما خون شده دیگر
چه شد که رایج شده، سکه ی غفلت اینجا
آه، شد کوچه کوچه شهر ما دکان دنیا

دوباره رنگ نیرنگ، به روی دین فروشان
حراج غیرت شده، به کوچه و خیابان
(صاحب زمان! الامان)
🔹🔹🔹

یا ربنا اغثنا، اغثنا بحق زهرا
بر سرما غریبان نگهدار سایه مولا

با هر اذان بخوانیم، حی علی الحیا را
باز، چون شهدا یاری کنیم دین خدا را
تا پیر ما خمینی است، تا نهضت ما حسینی است
باز، حاشا که دشمن ببرد غیرت ما را

عجل علی ظهورک، عجل یا حجه الله
جان ها به لب رسیده، بی تو بقیه الله
(عجل علی ظهورک)

شاعر: #میلاد_عرفان_پور
 

..............................................
🔻بخش ششم: (واحد تند/کربلایی مجید محمدی):

ذکرمه بر لب سیدتی زینب
یاور مکتب سیدتی زینب
حامی مذهب سیدتی زینب

ای استاد دانشگاه ایمان،ای معنای نورانی قرآن
دل شده با یاد تو پریشان،داده ای در راه دین حق جان

مهر هدایت، سیدتی زینب
بحر عنایت سیدتی زینب
یار ولایت سیدتی زینب
🔹🔹🔹

ایزد یکتا بر تو می نازد،حضرت طاها بر تو می نازد
علی بر تو میکند افتخار،حضرت زهرا بر تو می نازد

جان پیمبر سیدتی زینب
هستی مادر سیدتی زینب
آیه ی کوثر سیدتی زینب
🔹🔹🔹

دشمن تو آواره می شود،رشته ی ظلمش پاره می شود
با خروش این سینه زنانت،وهابیت بیچاره می شود

آزاده هستیم سیدتی زینب
دلداده هستیم سیدتی زینب
آماده هستیم سیدتی زینب

شاعر: #امیر_عباسی

..............................................
🔻بخش هفتم: (شور/کربلایی حامد نبی ئی):

منم و هوای تو هوای نفس زدن تو روضه ها
منم و هوای تو هوای هروله بین روضه ها
منم و هوای تو هوای سینه زدن تو کربلا

منو از خودم بگیر خودتو ازم نگیر
بخدا بدجوری آقا به تو وابسته شدم
دلم و جلا بده باز یه کربلا بده
بخدا من از همه غیر خودت خسته شدم
ببین از دوری تو غم محجوری تو
مثل یه شیشه ی سنگ خورده ی بشکسته شدم

همه چیم حرم حرم حرم حرم
زندگیم حرم حرم حرم حرم
میبریم حرم حرم حرم حرم
🔹🔹🔹

منم و ضریح تو که همیشه تویه رویای منه
منم و ضریح تو جایی که قبله ی چشمان منه
منم و ضریح تو اون که دستاش تویه دستای منه

تو شبای بی کسی شبای دلواپسی
خودم و لابه لای گریه کنات جا میکنم
تا تلاطم میکنم خودم و گم میکنم
اما زود خودم رو تو کربلا پیدا میکنم
میشینم مثل گدا جلو ایوون طلا
میگم حرفای دلم رو با تو نجوا میکنم

آرزوم حرم حرم حرم حرم
گفتگوم حرم حرم حرم حرم
رو به روم حرم حرم حرم حرم
🔹🔹🔹

منم و نگاه تو اونی که جدا زغیرم میکنه
منم و نگاه تو اون که عاقبت بخیرم میکنه
منم و نگاه تو اون که آخرش زهیرم میکنه

بذار مبتلات باشم تا ابد گدات باشم
عاقبت یه روز گدات و بی بی زهرا میخره
بذار محضرت باشم بذار نوکرت باشم
مقام نوکر تو از پادشاهی بهتره
هرکی سینه زد برات شبیه غلام سیات
موقع جون دادنش سرش رو پای حیدره

نفسام حسین حسین حسین حسین
تپشام حسین حسین حسین حسین
ای آقام حسین حسین حسین حسین

..............................................

🔻بخش هشتم: (شور/کربلایی حامد نبی ئی):

نمیشه سرگردون/ نمیشه آواره
کسی که تو دنیا/ حسین و دوست داره
تو حرم بازم گره گشایی کرده
محاله گدا بره گدا برگرده
قلبم رو دُر کن
دستام و پُر کن
(حسین وای)

حرف حرم شد باز/ دلم مسافر شد
خوش به حال اونکه/ دوباره زائر شد
هرچی کربلا بری بازم جا داره
واسه دلشکسته ها حرم جا داره
چشم انتظارم
دل بیقرارم
(حسین وای)

شاعر: #امیر_عباسی
 

..............................................
🔻بخش نهم: (مدح پایانی/کربلایی مجید محمدی):

در این حماسه،شکوهِ زنی پدیدار است
اگرچه درد،فراوان و داغ، بسیار است

مطیعِ امرِ ولیِّ خداست در همه جا
اگرخطیب شده یا اگر پرستار است

شبیهِ مادرِ خود،هم صبور و هم محجوب
شبیهِ مادرِ خود،داغدار و غمخوار است

پس از حسین، سپاهِ زنان به دنبالش
در انقلابِ دوباره، "بزرگ سردار " است

چه حاجتی ست به شمشیر،در سرای یزید؟!
زبانِ نافذِ او، تیغِ حیدری وار است!

به قلبِ زینب اگر کوهِ غم فرو ریزد
غمِ"قشنگ تر از کوه" را خریدار است

شاعر: #عارفه_دهقانی

 

۹۶/۰۱/۲۴
هیئت جوادالائمه (ع) شهرستان کمیجان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی